ЦУКЕРНЯ

проект: Цукерня

лінк

локація: вулиця Староєврейська, 3, Львів. Україна

площа: 165 m²

реалізован: 2024

фото: Yevhenii Avramenko

Трансформація легенди – львівського закладу, що з 2000 року був уособленням шляхетності, традицій і галицького кулінарного мистецтва. Львівська «Цукерня» розміщена на першому поверсі історичного будинку в центрі Львова. Заклад є популярним серед львів'ян і туристів. На відміну від багатьох туристичних місцин, «Цукерня» здобула свій авторитет без агресивного піару, метушні та фейкових легенд. Гостей приваблював стриманий аристократизм подачі та виняткова якість вигадливих кондитерських виробів, приготовлених за давніми рецептами.

Робота над проектом почалася  з пошуку нових сенсів та символів для «Цукерні». Важливо було не лише оновити антураж, але й переосмислити концепцію, дати культовому бренду свіжу енергію та розвиток. Разом з цим, важливо було зберегти ДНК закладу, делікатно означивши тяглість традиції, як одну з ключових цінностей.


МАТЕРІАЛИ

Ключовим прийомом стало використання мономатеріалів та гра на нюансах. Інтер’єр поєднує два основні матеріали і декілька допоміжних. Основні – це мармур та унікальна штукатурка на основі яєчної шкаралупи. Їх підтримують світле дерево та шляхетна латунь. Італійським мармуром у теплій кремово-коричневій гамі вкриті горизонтальні поверхні інтер’єру – підлога та стільниці. Карамельні прожилки у природному малюнку мармуру перегукуються з темою карамелі або крему в багатошарових тортах. Взаємодія з натуральним каменем створює у гостей відчуття наповненості та розкоші на рівні доторків та звуків.

Стіни «Цукерні» вкриті унікальним матеріалом, створеним спеціально для проекту на основі яєчної шкаралупи. Адже яйця – це один з ключових інгредієнтів у кондитерських виробах, у тому чи іншому вигляді вони є майже в кожному пункті меню “Цукерні”. Більше тонни шкаралупи для створення яєчної штукатурки передала одна з українських птахофабрик.Шкаралупу ретельно мили, висушували та подрібнювали до необхідної фракції, щоб змішати зі спеціальною клейовою основою. Методом експериментів обрали оптимальну ступінь подрібнення, формулу та метод нанесення. Було важливо досягти ефекту, щоб яєчні друзки візуально вгадувалися на поверхні стін. Водночас уникнути надлишкового рельєфу та абразивності, щоб не чіплявся одяг гостей і не виникало подряпин від випадкових дотиків до стін. Ще одним челленджем став відтінок матеріалу. Адже шкаралупи яєць з птахофабрики були білими, а інтер’єр вимагав теплішого відтінку. На допомогу прийшов сам заклад, який продовжував працювати під час підготовки проекту. Кондитери «Цукерні» зібрали коричневу шкаралупу з яєць, які вони використовували у власних кондитерських виробах. 1300 кілограмів білої шкаралупи та 200 кілограмів рудої дали потрібний ефект.

ПРОСТІР

Приміщення «Цукерні» розділене на три зали. В першому, через який гості потрапляють до закладу, встановлено багатоярусну вітрину з кондитерськими виробами. Відвідувачі можуть обійти її довкола та роздивитися асортимент тортів, печива і тістечок, щоб зробити вибір. Тут же розміщенні сходи на другий. Їх дерев'яні поручні мають динамічну спіральну форму. 

Другий зал має барний острів, що конструктивно перегукується з дизайном вітрини з першого залу. Поряд з барною стійкою – стільці українського бренду Woo.

Третій і найбільший зал вміщує декілька варіантів розсадки, які передбачають як маленькі столи на одного-двох людей, так і довгий комунальний стіл.

Від колишнього інтер'єру в “Цукерні” залишилися перевірені часом «віденські» стільці. Їх відреставрували та частково пофарбували у білий колір, подібно до того, як глазурують печиво білою поливкою. Залишили також дерев'яні основи старовинних столів, доповнивши їх круглими мармуровими стільницями. Традиційну тему підтримує також масивна антикварна шафа поряд з комунальним столом. Цей унікальний експонат періоду львівської сецесії переїхав у “Цукерню” з приватної колекції власниці закладу.

Суттєвим недоліком приміщення була недостатня кількість денного світла. Щоб візуально наповнити зали повітрям, на додачу до світлої гами кольорів у оздобленні, використали лаконічні арочні ніші-віконця, що поєднують суміжні зали. Заокруглені обриси арок та меблів підтримують лаконічні підвісні лампами іспанського бренду Aromas del Campo.

Previous
Previous

Caro

Next
Next

Hram Kyiv